من به دنبال آرامشم

روزانه نویسی

من به دنبال آرامشم

روزانه نویسی

٣٠-چارشنبه سورى مبارک

سلام 

چارشنبه سورى مبارک ، ان شاله که هرچى غم ، غصه ، ناراحتى ، کدورت و .... داشتیم رو دیشب تو آتیش ریختیم و دلمون پاکه پاک شده

خداروشکر

دیروز سه تا ماهى گلى با سبزه خریدم

هفت سین هم چیدم ، امسال زیاد باسلیقه نشد وقت نکردم با حوصله بچینم اما بازم خوشگله

دیروز از صبح مغازه بودیم تا ظهر که براى ناهار رفتیم ، بعد ازظهر مغازه خلوت بود ساعت ٦:١٥ خداروهزارمرتبه شکر برق رفت ما مجبور شدیم مغازه رو ببندیم آخه مغازه تاریک بود دستگاه دزدگیر و دوربین مداربسته هم کار نمیکرد،

رفتیم خونه یه کم رو مبل نشستیم که برق اومد ، همسرى رفت دوش گرفت منم تخم مرغ گذاشتم تو پوست پیاز آب پز بشه

ساعت هفت ونیم رفتیم پایین مادرشوهر بهم ١٠٠ تومن عیدى داد بعد رفتیم دم در با خواهر شوهرم اینا آتیش روشن کردیم و از روى أتیش پریدیم، بهزاد ترقه شکلاتى و فشفشه آورده بود اونا رو هم روشن کردیم ، خوش گذشت

اومدیم بالا براى شام که مادرشوهر قیمه و ماهى دودى با پلو و سالاد درست کرده بود ، خوشمزه بود غذاش

بعد شام چاى ، آجیل و میوه خوردیم ، ساعت٩:٣٠ بلند شدیم بریم خونه مامانم اینا که دو تا تخم مرغ رنگى مادرشوهر بهمون داد

مامان برامون شام نگهداشته بود مرغ بریان با قیمه نثار و ماهى دودى از اونم خوردیم ، دیشب معده مون گشاد شده بود ، بعدش میوه ، شیرینى خوردیم مسابقه سوروایور رو دیدیم

خودمون یه چمدون بزرگ داریم که براى مسافرت هاى خارج ازکشور اونو میبریم اما چون میخواییم از ترکیه تپل خرید کنیم میخواییم دو تا چمدون ببریم ، چمدون خودمونو بردیم خونه سولماز اینا تا اگه چمدون اونا داخل چمدون ما شد اونم امانت بگیریم ازشون که خداروشکر اندازه شد ، و چمدون اونا رو هم گذاشتیم داخل چمدون خودمون که راحت ببریمشون،


٣٠-گزارش چند روز گذشته

سلام

له لورده شدم ، کل بدنم کوفته ست ، خیلی خسته ام

خیلی دلم میخواد زودتر تعطیلات برسه یه کم استراحت کنم

صبح تا شب مغازه ایم ، زمان استراحت ظهرمون هم خیلی کمه

******

داییم به مامانم ٣٠ تومن داده براى عیدیم

عمو بزرگه ام هم ٣٠ تومن با یه جعبه شیرینى برده داده به مامانم

بهروز شوهرخواهرم براى سفره هفت سینشون عروسک میمون گرفته بود من خیلی خوشم اومد ، براى عیدیم داد به من ، از این عیدى  امسال خیلی خیلی خوشم اومد

پنجشنبه فک کنم دهمین سالگردفوت  بابابزرگ همسرى بود ، عمو بزرگه اش براى شام دعوتمون کرده بود ، رفتیم ، خیلی خوش گذشت ، من خانواده پدرى همسرى رو خیلی دوست دارم ، خیلی با محبت و مهربونن

چهارشنبه عیدى مادرشوهرو که ٥٠ تومن با روسرى بود رو دادیم ، عیدى سولماز و الناز رو هم که ٣٠ تومن با یه جعبه شکلات بود و براى عسل هم ١٠ تومن دادیم،

شنبه عیدى آبجیمو بردیم ، ٣٠ تومن با بلوز و یه سینى کوچولو آجیل و براى مهسا هم ٢٠ تومن کارت هدیه

آبجی براى شام آش دوغ و کشک بادمجان پخته بود 


٢٩- خلاصه الأخبار

سلام 

کاش این روزا زود بگذره راحت شم ، هم خونه تکونى خونه دارم هم کار مغازه ، وحشتناک خسته میشم

صبحا با همسرى زود بیدار میشیم یه کمى از خونه تکونى میکنیم میریم مغازه ، ظهر که بر میگردیم بازم خونه تکونى و ناهار ، شبم خونه تکونى و شام 

انصافا همسرى تو کاراى خونه خیلی کمکم میکنه 

ظرفاى دکورى و بوفه رو اون شست ، ظرفاى کابینتا رو من شستم ،

اون گردگیرى کرد و جاروبرقی کشید من وسایلو چیدم

دیشب پرده آشپزخونه رو هم نصب کرد

جاى تختمونو عوض کردیم ، احساس میکنم تو خونه قدیمى بابا میخوابم 

کل هال پذیرایی کاراش تموم شده ، 

از اتاق خوابمون فقط دستمال کشیدنش مونده

از آشپزخونه هم دستمال کشیدن روى کابینتا مونده با جاروبرقیش

تراس رو باید بشورم

سرویس بهداشتی رو هم باید بشورم

اون اتاق که ازش استفاده نمیکنیم کلا باید تمیز بشه چون شبیه انبارى شده

***

عیدى مامانمو بردیم ، ٥٠ تومن کارت هدیه ، روسرى ، یه دست لیوان و یه جعبه شیرینى

بابا عیدى امسالمو داد ١٥٠ تومن

پسرداییم لطف کرده بهم عیدى داده ، یعنى برده داده به مامان که اون بهمون بده ، ٤٠ تومن داده ، واقعا شرمنده ام کرده ، طفلی دوسال از من کوچکتره ، باباش یعنی داییم فوت شده( خدارحمتشون کنه ) اون به جای باباش بهمون عیدى میده

خاله فرحم دیروز برده به مامان ٢٠ تومن داده براى عیدیم ، دستش درد نکنه ، لطف کرده

***

یازده اسفند همسرى رفته بود براى تسویه حساب یکى از قسط هامون که خداروشکر تموم شد

منم اون روز زود بیدار شده بودم به خاطر کاراى خونه براى اینکه سورپرایزش کنم براى صبحونه اش آش دوغ پختم ، اونم برام حلیم خریده بود ،

در حد تیم ملى خوشحال شدم ، عاشق حلیمم

مادرشوهر کارگرى أورد خونه خودش و دخترشو تمیز کرد

*****

نى نى خواهرم سولماز دختره ، ان شااله که به سلامتى به دنیا بیاردش

نى نى خواهرشوهرم هم دختره

 همه نى نى هایی که تو دوستان و فامیل امسال به دنیا اومدن پسر بودن ، اما سال بعد همه دختر میارن 

على ، حسین ، دانیال ، امیرمهدى ، ماهان ، هیراد ، آرسام

امسال هفت تا نى نى پسر داشتیم ، خداحفظشون کنه،

****

برنامه مسافرت امسال عیدمون مشخص شد با پدرشوهر و مادرشوهر میریم ترکیه ، 

اول چند روز میریم ترابزون از اونجا یا میریم استانبول یا آنتالیا 

به احتمال زیاد میریم آنتالیا

خدا کنه باهاشون بهمون خوش بگذره

****

پدرشوهر بهمون عیدى نمیده به جاش میبرتمون ترکیه 



٢٨- روزاى دم عید

سلام

دوستاى گلى

خوبین ؟ خوشین؟

روزاى دم عید خوش میگذره؟

من خوبم اما خیلی خسته ام ، مغازه خیلی شلوغه ، حاج آقا هم فروشنده نگرفت ، تنهام ، به خاطر همین خیلی خسته میشم،

این روزا مغازه خیلی شلوغ میشه منم وحشتناک خسته میشم ، ٢-٣ شب پیش از شدت پا درد نمیتونستم راه برم

تو این چند روز اتفاق خاصی نیفتاده ، همش روزه مره بوده

فقط اول اسفند خاله ام که زنعموم هم هست ٣٠ تومن برام عیدى داد به یه چالخام کره محلى

براى همسرى کت وشلوار ،بلوز و کمربند خریدیم

منم کفش ، ساپورت ، شلوار خانگى ، لوازم آرایش( ریمل و خط چشم )خریدم

براى خونه دو تا ظرف آجیل خورى پایه بلند ، استکان کمر باریک ، سفره ، اسپند دود کن ، آجیل خریدیم

همسرى رفته بود خونه دوستش تنیس روى میز بازى کنه یه جعبه سیب قرمز ازشون خریده آخه این دوستش میوه فروشه

٥ اسفند که روز مهندس بودبابا بهم پیامک تبریک فرستاد منم تازه یادم افتاد که مهندسم و مثلا روز ماست 

منم به همسرى تبریک گفتم و اون شب براى شام رفتیم خودمونو به رستوران دعوت کردیم 

براى مامان ، سولماز، مهسا و دانیال کارت هدیه گرفتم

پنجشنبه فاطی اینا اومده بودن کارت هدیه دانیال با چهار توپ که براش گرفته بودمو و عیدى فاطی رو بهشون دادم ، به فاطی ٣٠ تومن دادم به دانیال ٢٠ تومن

پنجشنبه براى شام خونه مامان اینا دعوت بودیم مامان کباب کوبیده ، پلو وآش دوغ پخته بود

جمعه هم همه مونو براى ناهار به کبابی روستاى دیجویجین دعوت کرد که خیلی خوشمزه بود جاى دوستاى گلم سبز بود

ما اومدیم مغازه رو باز کردیم فاطی اینا که میخواستن برگردن تبریز اومدن مغازه ، فاطی یه مانتوى مدل کتى کوتاه خرید ، همسرى رو جو گرفت ٥ تومن به دانیال داد

راى ندادم بِنَا به دلایل شخصی

تا ساعت ١٠ شب مغازه بودیم به خاطر رای گیرى از صبح مغازه خیلی شلوغ بود

شنبه 

به خاطر انتخابات خوشبختانه مدارس تعطیل بو%D